Новини

Щодо скарг на якість надання торгівельних послуг інтернет – магазинів

11.08.2016

Звертаємо увагу споживачів на зростання кількості заяв (звернень) невдоволених покупців якістю надання торгівельних послуг мережею інтернет – магазинів.

Порушення проявляються, як правило, в тому, що суб’єкт господарювання всупереч вимогам Закону України «Про захист прав споживачів» та Правил продажу товарів на замовлення та позаторгівельними або офісними приміщеннями, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 № 103 не оформляє належним чином правовідносини зі споживачем, а саме – не надає споживачеві документ, який засвідчує факт укладання договору, що надалі буде підставою для виникнення взаємних прав та обов’язків, а також не надає споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію, яка передбачена законодавством про захист прав споживачів.

Відповідно до законодавства про захист прав споживачів такий документ повинен містити таку інформацію:

  • дату укладення договору;
  • найменування та місцезнаходження продавця (виконавця);
  • найменування продукції;
  • ціну;
  • строк виконання робіт (надання послуг);
  • інші істотні умови договору;
  • права та обов’язки сторін договору.

У разі ненадання такої інформації суб’єкт господарювання повинен нести відповідальність згідно законодавства.

З огляду на викладену тенденцію прослідковується перевага покупців при придбанні продукції безпосередньо в торговій мережі, що унеможливлює придбання товару у невідомого продавця (не завжди законопослушного та відповідального).

До уваги вітчизняних сільгоспвиробників – експортерів продукції рослинного походження

11.08.2016

До Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів надійшов лист Національного агенства з безпеки харчових продуктів Республіки Молдова від 16.06.2016 № 01-6/127 щодо питань використання в Україні препарату Фундазол, ЗП на основі діючої речовини беноміл.

Згідно з отриманою інформацією молдавське законодавство наближене до європейських вимог, у тому числі в галузі засобів захисту рослин. Тому в Республіці Молдова державна реєстрація пестицидів і агрохімікатів відбувається у відповідності до переліку діючих речовин, затверджених Регламентом Європейського Парламенту та Ради ЄС № 1107/2009 від 21.10.2009. Усі продукти рослинного походження, як вирощені на території  Республіки Молдова, так й імпортовані, не повинні містити залишки незареєстрованих пестицидів. В іншому випадку такі продукти не можуть бути розміщені на ринку.

Звертаємо увагу вітчизняних виробників сільськогосподарської продукції рослинного походження, зацікавлених в експорті продукції до Республіки Молдова, що препарат Фундазол, ЗП на основі діючої речовини беноміл не дозволений до використання в цій країні. Тому при плануванні заходів захисту сільськогосподарських культур від шкідливих організмів радимо обирати засоби захисту рослин на основі іншої діючої речовини.

Харчове отруєння в домашньому вогнищі

08.08.2016

У п’ятницю 05.08.16 р. у Львівську обласну клінічну лікарню

госпіталізовано 5 осіб – мешканців м. Львова з попереднім діагнозом «харчова токсикоінфекція». Серед захворівши  двоє дітей  віком 3 місяці і 5 років.

Ймовірною причиною  харчового отруєння послужило вживання в їжу приготовленої в домашніх умовах мороженої риби (скумбрії), яка тривалий час зберігалася в морозильній камері.

Даний осередок  інфекційного захворювання – сімейний. Хворим надається весь  комплекс клініко-лабораторних обстежень.

Дідусь та онук померли від отруєння грибами

04.08.2016

GrybyНа Львівщині  на початок серпня зареєстровано 1 випадок отруєння грибами з кількістю потерпілих 2 осіб, в т.ч. дитина віком 1р.5 міс., який закінчився летально. Випадок зареєстровано у Буському районі. Імовірно отруєння пов’язано з  блідою поганкою, яку помилково сприймають за їстівні печериці та сироїжки. Гриби збирав дідусь, 59-річний мешканець Золочівського району, який приїхав гостювати до дітей, онука. Дідусь назбирав гриби  лісі біля с.Сторонибаби і був упевнений, що збирав сироїжки, печериці. Із назбираних грибів дідусь зробив соус. Ним і пообідав. А онукові давав хліб, який вмочував у цю грибну підливу. Батьки малюка страви з грибів  не споживали. Перші ознаки отруєння у малюка проявилися на другий день, а на третій день він був доправлений у реаніміціне відділення КЗ ЛОР «Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр», а дідусь був госпіталізований у реанімаційне відділення Львівської обласної клінічної лікарні. В обох  було отруєння грибами гепатонефротропної дії. Поступили з гострою печінковою недостатністю, потім почалася ниркова і серцева недостатність. Малюк помер на два дні швидше за дідуся.

Чи вдалося б урятувати пацієнтів, якби їх доправили до лікарні раніше? Важко сказати. Як правило, 90% пацієнтів, особливо дітей, що отруїлися блідою поганкою, помирають. Усе залежить від того, яка кількість токсинів потрапила в організм, тобто, скільки отруйних грибів людина чи дитина з їла. Біда у тім, що ці симптоми після отруєння блідою поганкою найчастіше з’являються на третій день, коли її токсини вже добряче нашкодили організму.

До Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області за 3 місяці надійшло 166 звернень громадян. Більшість стосується непродовольчих товарів

02.08.2016

Протягом травня – липня 2016 року Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області одержано 166 письмових звернень (заяв, скарг) громадян (в тому числі, в липні – 63).

Найбільша кількість звернень стосується надання  торгівельних послуг підприємствами непродовольчої групи товарів (72 од.), а саме: якості мобільних телефонів, планшетів, телевізорів, складно –  побутової техніки, меблів, взуття, тощо.

52 скарги надійшли щодо якості надання побутових послуг, а саме: в частині банківських послуг, послуг хімчистки, житлово –комунальних, телекомунікаційних та тур послуг, а також звернення на якість ремонту автотранспортних засобів та станціях ТО та встановлення намогильних споруд.

Серед скарг, отриманих управлінням,  11 –   стосувались  якості обслуговування підприємствами продторгівлі та ресторанного господарства.

95 % скарг вирішено на користь заявників. За неякісно придбані товари споживачам повернуто – 8,5 тис. грн..

Питання розгляду звернень громадян постійно знаходиться на контролі управління.  По питаннях, піднятих у зверненнях, спеціалісти управління  постійно співпрацюють з органами місцевого самоврядування та іншими контролюючими державними органами, впливаючи на позитивне вирішення проблем споживачів, підвищення якості та повноти надання послуг.

Звертаємо увагу споживачів на зростання кількості заяв (звернень) невдоволених покупців якістю надання торгівельних послуг мережею інтернет – магазинів. З огляду на викладену тенденцію прослідковується перевага покупців при придбанні продукції безпосередньо в торговій мережі, що унеможливлює придбання товару у невідомого продавця (не завжди законопослушного та відповідального).