Поради автомобілісту у разі заправлення транспортного засобу неякісним паливом

01.07.2019
  1. Перевірити наявність розрахункового документу на придбану продукцію/товар (Закон України «Про захист прав споживачів»).
  2. Викликати евакуатор.
  3. Транспортувати дорожній транспортний засіб (надалі – ДТЗ) до СТО (якщо ДТЗ на гарантії і проходить ТО відповідно до сервісної книги або інструкції до експлуатації ДТЗ, або гарантійного договору, то транспортувати ДТЗ необхідно на СТО, що обслуговує ДТЗ відповідно до умов договору – купівлі автомобіля або відповідно до вищевказаних документів).
  4. Зберегти розрахунковий документ за послуги, надані евакуатором.
  5. Звернутися письмово до Виконавця послуг з ТО і ремонту транспортних засобів з метою огляду та проведення відповідних заходів спеціалістами СТО по усуненню несправності ДТЗ (Правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів, затверджені Наказом Міністерства транспорту України від 11.11.2002 №792).
  6. Отримати від виконавця послуг відповідні документи (наряд – замовлення, Акт передання – прийняття ДТЗ, його складових для надання послуг з ТО і ремонту, Акт передання – прийняття ДТЗ, його складових після надання послуг з ТО і ремонту, Гарантійні зобов’язання з ТО і ремонту ДТЗ та їх складових частин, Гарантійний талон ДТЗ, його складових частин та розрахунковий документ про сплату за виконані роботи, надані послуги).
  7. Відремонтований автомобіль повинен відповідати вимогам ДСТУ 2322-93 «Автомобілі легкові відремонтовані. Загальні технічні умови».
  8. Якщо у висновках експерта буде зазначено, що несправність автомобіля виникла через використання неякісного палива, то необхідно обов’язково звернутись до продавця палива із вимогою про проведення експертизи придбаного товару (пального), так як придбаний Вами бензин має ознаки істотного недоліку, тобто недолік, який робить неможливим чи неприпустимим використання Товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця) і був виявлений Вами протягом гарантійного строку.

Відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 №1023-XII (надалі – Закон) у разі коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника).
Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
У разі придбання споживачем товару неналежної якості, його права визначені ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

  1. Якщо продавець товару не виконує законні вимоги споживача, то відповідно до Конституції України та інших нормативно-правових актів, споживач має право звернутись як до Держпродспоживслужби України, так і до суду з вимогою про відновлення своїх законних прав.