Ваша (споживачів таких послуг) безпечність – у правовій обізнаності.
Слід володіти наступною інформацією. Надання послуг з ремонту радіоелектронної апаратури(в тому числі компютерної техніки)_ здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист прав споживачів”, Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313, Інструкцією щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, затвердженою Наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27 серпня 2000 р. № 20.
Згідно вищезазначених законодавчих та нормативних актів необхідно наступне:
- отримати інформацію про форму власності суб’єкта господарювання або прізвище, ім’я та по-батькові фізичної особи – підприємця у якого маєте намір здійснювати ремонт техніки;
- ознайомитися із цінами на послуги, які надаються даним суб’єкта господарювання або фізичною особою – підприємцем. Послуги надаються відповідно переліку за цінами, затвердженими виконавцем. Ціни на такі послуги не підлягають державному регулюванню;
- вимагати оформлення замовлення письмовим договором (квитанцією). Пам’ятайте, що згідно вимог пункту 7, статті 1 Закону України “Про захист прав споживачів”, договір — це усний чи письмовий правочин між Вами, як споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, або іншим документом.;
- у Вашій присутності під час приймання замовлення визначити перелік несправностей, які мають зовнішні прояви. Остаточний перелік складових частин, блоків, вузлів і комплектувальних виробів, необхідних для виконання замовлення, встановлюється в процесі виконання ремонту й узгоджується із замовником;
- пам’ятайте, що вартість прийнятих у ремонт виробів установлюється за погодженням із Вами або на підставі підтвердних документів з урахуванням терміну експлуатації і зазначається у договорі (квитанції);
- при розрахунках із Вами, Вам видається другий примірник договору (копія квитанції за формою N ПО-Р-1, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 N 8 “Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання”, зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.95 за N 389/925. );
- терміни виконання замовлення узгоджується із Вами і позначаються у договорі (квитанції);
- у період гарантійного терміну відремонтованого виробу повторний його ремонт в обсязі замовлення здійснюється безкоштовно за пред’явленням Вами гарантійного документа. Гарантійний термін подовжується на час перебування виробу в ремонті;
- відремонтовані вироби видаються Вам після перевірки у Вашій присутності працездатності виробу в обсязі замовлення;
- гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі. Замовлення повинно видаватися замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата видачі замовлення;
- у разі заміни під час ремонту складових частин, блоків, вузлів і комплектувальних виробів, які мають гарантійні зобов’язання їхнього виготівника, замовникові видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.
- під час видавання замовлення замовнику мають бути повернуті всі замінені за його рахунок складові частини, блоки, вузли і комплектувальні вироби.
Якщо ж ви запідозрили можливе порушення Ваших прав, при цьому володієте інформацію про про форму власності суб’єкта господарювання або прізвищем, ім’ям та по-батькові фізичної особи – підприємця, та даними про місце здійснення його діяльності, маєте на руках копію розрахункового документу, у такому випадку правозахисним органом, який відстежує дотримання суб’єктом господарювання умов виконання замовлення, порушення вищезазначених нормативних актів, є державний орган захисту прав споживачів, що входить до складу Держпродспоживслужби, створеної у кожній області України.
В іншому випадку, якщо Вас ошукали і Ви потрапили в тенета шахраїв, які заволоділи майном або майновими правами за допомогою обману або зловживання довірою, Вам необхідно із заявою звернутися у правоохоронні органи, відділення поліції по Вашому району, або по місцю скоєного злочину.