gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Наявність куточка покупця є обов’язковою!

Наявність на підприємствах торгівлі та послуг Куточка покупця є однією з вимог законодавства про захист прав споживачів. При придбанні товарів на території України покупці мають право на отримання доступної, достовірної і своєчасної інформації про товар, його якість, асортимент, а також на отримання відомостей про продавця (ст. 4 Закони України від 12.05.91 р. № 1023 – XII “Про захист прав споживачів”).

Куточок покупця – стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів, який повинен бути розміщений на видному місці так, щоб покупець бачив його і міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною йому інформацією. Наявність необхідної інформації та документів залежить від сфери діяльності суб’єкта господарювання.

Загальні вимоги щодо оформлення Куточка покупця визначені постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» (надалі – Порядок).

Згідно пункту 10 Порядку, куточок покупця повинен містити інформацію:

  • про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу;
  • адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідна до встановлених законодавством вимог.

На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб’єкта господарювання повинен надати йому цей Порядок, Закон України “Про захист прав споживачів”, санітарні норми, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб’єкта  господарювання.

Що стосується дрібнороздрібної торговельної мережі, до якої відносять торгівлю з лотків, столиків та інші, наявність Куточка покупця не передбачена, оскільки інформація має бути розміщена тільки у стаціонарних пунктах торгівлі, що мають торговельний зал.

У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших нестаціонарних засобів, на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням ПІБ продавця, а також відомості про суб’єкт господарювання, що організував торгівлю:

  • для юридичної особи – найменування, адреси і номера телефону;
  • для фізичної  особи – підприємця – прізвища, імені та по батькові.

Усі відомості  оформляються  відповідно  до законодавства про мову.

Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених документів, повинні розміщувати в Куточку покупця додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від:

  • виду здійснюваної торговельної діяльності: роздрібна, комісійна торгівля, продаж товарів за замовленнями, торгівля в розстрочку, торгівля на ринках;
  • виду товарів, що реалізуються: продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо.

Вимога про наявність на  видному  і доступному місці вищевказаної інформації  стосується також суб’єктів господарювання, що надають послуги, роботи населенню (побутові, туристичні, готельні, ресторанні та інші), які регулюються окремими Правилами та встановлюють додаткові вимоги до розміщення  такої інформації.

У разі якщо суб’єкт господарювання проігнорував вимоги Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів затверджених постановою КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 і не розмістив у торговельному залі відповідну інформацію для покупців, це вважається порушенням правил торгівлі та відповідно до ст. 155 Кодексу України про адміністративні порушення притягується до відповідальності.

Державні сайти України