В реаліях сьогодення, коли в Україні триває війна та здійснюється міграція населення всередині країни та за її межами, пошук роботи та працевлаштування є надзвичайно актуальними. Кожен, хто бажає, має змогу скористатися сайтами з пошуку роботи, оголошеннями в медіаресурсах, друкованих виданнях тощо, в транспорті та ін.
Слід зазначити, що існують певні вимоги щодо реклами послуг з працевлаштування, яких повинні дотримуватися рекламодавці. Так, відповідно ст. 241 до Закону України “Про рекламу” забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Текст реклами про діяльність суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні або за кордоном, повинен містити примітку такого змісту: “Отримання від громадян гонорару, комісійних або інших винагород за надання послуги з пошуку роботи та сприяння у працевлаштуванні, інших пов’язаних з цим послуг забороняється”.
У разі порушення вимог статті ст. 241 до Закону України “Про рекламу” рекламодавець сплачує до державного бюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент вчинення порушення, у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Штраф за порушення вимог цієї статті накладається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.