gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Ваша побутова техніка, яка підлягає гарантійному ремонту, несправна. Що в такому разі робити?

Якщо ваша побутова техніка несправна і підлягає гарантійному ремонту, ви можете дотримуватися наступної покрокової інструкції:

  • Переконайтеся, що ваша техніка знаходиться на гарантії, та прочитайте умови, зазначені у документації (гарантійний талон), там повинні міститися дані про продавця;
  • Переконайтеся, що у вас є всі необхідні документи, такі як:
  1.  чек або товарний квиток, що підтверджує покупку
  2.  гарантійний талон, якщо він надається виробником
  • Зверніться до сервісного центру, вказаного в документах, або безпосередньо до продавця. Ви можете зробити це по телефону або електронною поштою.
  • Підготуйте опис несправності та докази, що додаються, якщо це можливо (фото, відео), щоб полегшити процес ремонту.
  • Скористайтеся запропонованими каналами для сповіщення про несправність. Продавець або представник сервісного центру повинні безоплатно для споживача провести діагностику такого товару з метою виявлення недоліку.
  •  Залежно від характеру несправності та рівня цієї несправності, вам можуть запропонувати безкоштовний ремонт, заміну дефектної деталі або, в деяких випадках, заміну всього пристрою.
  • Якщо виявлено недолік з вини виробника (продавця), то товар підлягає ремонту. І в такому разі споживачеві видається  квитанція або інший документ, в яких зазначаються:
  1.  найменування та адреса сервісного центру
  2.  номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту
  3.   найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення
  4.    дата приймання товару
  5.   опис зовнішнього вигляду товару
  6.   опис заявленого недоліку
  7.  строк здійснення гарантійного ремонту
  8.   інформація про споживача, засоби зв’язку з ним та інша необхідна інформація

Відповідно до законодавства, ремонт має бути виконаний у розумні строки. Якщо ремонт затягується, ви можете спитати про статус вашого пристрою.

Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів.

Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі.

Якщо продавець (виробник) заявив про те, що здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити, то здійснюється гарантійна заміна товару на такий самий товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника) чи повертаються сплачені за товар кошти споживачеві. В такому разі споживач повертає товар з недоліком відповідно до комплектації, зазначеної в експлуатаційних документах на товар.

Якщо після проведення діагностики не виявлено недоліку в товарі або з’ясовано, що недолік виник не з вини виробника (продавця), споживачеві надається підтвердний документ в паперовій або електронній формі.

Гарантія не діє у випадку, якщо пошкодження товару сталося з вини споживача, наприклад, при неправильній експлуатації або несанкціонованому ремонті.

Згідно з ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

 

 

Державні сайти України