Якщо ваша побутова техніка несправна і підлягає гарантійному ремонту, ви можете дотримуватися наступної покрокової інструкції:
- Переконайтеся, що ваша техніка знаходиться на гарантії, та прочитайте умови, зазначені у документації (гарантійний талон), там повинні міститися дані про продавця;
- Переконайтеся, що у вас є всі необхідні документи, такі як:
- чек або товарний квиток, що підтверджує покупку
- гарантійний талон, якщо він надається виробником
- Зверніться до сервісного центру, вказаного в документах, або безпосередньо до продавця. Ви можете зробити це по телефону або електронною поштою.
- Підготуйте опис несправності та докази, що додаються, якщо це можливо (фото, відео), щоб полегшити процес ремонту.
- Скористайтеся запропонованими каналами для сповіщення про несправність. Продавець або представник сервісного центру повинні безоплатно для споживача провести діагностику такого товару з метою виявлення недоліку.
- Залежно від характеру несправності та рівня цієї несправності, вам можуть запропонувати безкоштовний ремонт, заміну дефектної деталі або, в деяких випадках, заміну всього пристрою.
- Якщо виявлено недолік з вини виробника (продавця), то товар підлягає ремонту. І в такому разі споживачеві видається квитанція або інший документ, в яких зазначаються:
- найменування та адреса сервісного центру
- номер, за яким товар приймається для здійснення гарантійного ремонту
- найменування товару, модель, серійний номер, дата виготовлення
- дата приймання товару
- опис зовнішнього вигляду товару
- опис заявленого недоліку
- строк здійснення гарантійного ремонту
- інформація про споживача, засоби зв’язку з ним та інша необхідна інформація
Відповідно до законодавства, ремонт має бути виконаний у розумні строки. Якщо ремонт затягується, ви можете спитати про статус вашого пристрою.
Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів.
Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі.
Якщо продавець (виробник) заявив про те, що здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити, то здійснюється гарантійна заміна товару на такий самий товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника) чи повертаються сплачені за товар кошти споживачеві. В такому разі споживач повертає товар з недоліком відповідно до комплектації, зазначеної в експлуатаційних документах на товар.
Якщо після проведення діагностики не виявлено недоліку в товарі або з’ясовано, що недолік виник не з вини виробника (продавця), споживачеві надається підтвердний документ в паперовій або електронній формі.
Гарантія не діє у випадку, якщо пошкодження товару сталося з вини споживача, наприклад, при неправильній експлуатації або несанкціонованому ремонті.
Згідно з ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.