З метою уникнення труднощів у разі скасування, перенесення концертів або зміни дати проведення заходів, споживачі мають право повернути попередньо придбані квитки, розірвавши договір на надання даної послуги згідно статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» та Інструкції з ведення квиткового господарства в театрально-видовищних підприємствах та культуро-освітніх закладах. Слід зауважити, що у таких випадках до повернення підлягає сума за квиток. Оплачені сервісний збір або ж доставка квитків, якщо вона була замовлена, тощо, не повертаються. Відповідно ці гроші не включаються в розмір суми яку мають повернути.
Для повернення квитків та сплачених за них коштів покупцю необхідно визначити порядок дій, відповідно до Порядку повернення грошових коштів покупцю, затвердженого умовами Договору публічної оферти по продажу білетів на культурно-видовищні заходи цього суб’єкта господарювання у якого Вами придбано квитки.
Як приклад, алгоритм порядку таких дій у більшості випадків полягає в наступному:
– в першу чергу необхідно встановити, хто є принципалом (організатором заходу) та агентом (суб’єкт господарської діяльності, який здійснює продаж квитків) і відповідно до умов Договору визначитися саме до кого в подальшому необхідно звертатися з вимогою щодо повернення Ваших коштів. Як правило повернення коштів здійснює принципалом (організатором заходу) і лише, якщо принципал та/або організатор заходу уповноважив агента (суб’єкта господарської діяльності, який здійснює продаж квитків) на здійснення повернення грошових коштів покупцям, що придбали квитки на відмінений захід, звертатися до агента;
– здебільшого у таких випадках необхідно написати письмову заяву в 2-ох примірниках, до заяви прикріпити квиток, чек, паспортні дані (часом просять копії, але це не обов’язково). Перший примірник – надається організатору заходу або агенту, на другому, який залишається у споживача, – ставиться відмітка про прийняття. Якщо не хочуть приймати письмову заяву – надішліть на поштову адресу організатора заходу або агента рекомендованим листом з повідомленням про вручення або електронну адресу організатора. У такому випадку у Вас буде документальне підтвердження факту направленні та/або вручення Вашого звернення організатору або агенту.
У випадку, якщо відповіді на вашу заяву немає, потрібно звертатися до державного органу з питань захисту прав споживачів, а саме, Держпродспоживслужбу цього регіону України, де зареєстровано суб’єкта господарювання організатора заходу або в якого Вами придбано квитки.