Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області нагадує споживачам, операторам ринку житлово-комунальних послуг та органам місцевого самоврядування, які уповноважені встановлювати тарифи, що Уряд постановою від 29.04.2022 №502 «Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану» постановив, що:
▪️ «Протягом дії воєнного стану в Україні, але не раніше завершення поточного опалювального періоду, рекомендувати органам, уповноваженим встановлювати тарифи, не підвищувати тарифи на теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання), у тому числі тарифи на теплову енергію, вироблену з використанням альтернативних джерел енергії, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для населення та застосовувати їх до споживача (населення) на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24 лютого 2022 року».
Також, для посилення дії вищезазначених «рекомендацій» Президентом України було підтримано рішення Верховної Ради щодо мораторію на підвищення тарифів на ринку природного газу та у сфері теплопостачання і 18 серпня 2022 року підписано Закон №2479-IX «Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування», яким держава протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, забороняє підвищення тарифів на:
• послуги з розподілу природного газу для побутових споживачів;
• теплову енергію (її виробництво, транспортування та постачання) для населення;
• послуги з постачання теплової енергії для населення та постачання гарячої води для населення.
Різницю в тарифах постачальникам зазначених комунальних послуг компенсуватиме держава.
Встановлений мораторій є вкрай необхідний для підтримки всіх громадян України, що потрібно врахувати всім підприємствам сфери житлово-комунальних послуг та органам місцевого самоврядування, уповноваженим встановлювати тарифи.
Разом з тим, звертаємо увагу, що Держпродспоживслужбою України відповідно до змін внесених постановою КМУ №261 від 08.03.2024 до постанови КМУ №303 від 13.03.22 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану», 01.04.2024 року видано наказ №191 «Про рішення щодо здійснення протягом періоду воєнного стану позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері надання житлово-комунальних послуг», яким установлено, що протягом періоду воєнного стану позапланові заходи державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог законодавства щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, захисту прав споживачів та метрологічного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг здійснюється за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, із дотриманням Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Враховуючи викладене та оскільки проведення позапланових контрольних заходів на обґрунтоване звернення громадян здійснюється за погодженням Держпродспоживслужби України, у зверненні споживачам необхідно викласти суть проблеми та обов’язково вказати:
▪️ назву та адрес суб’єкта господарювання, що надає послуги або здійснює реалізацію товарів. Дану інформацію можна отримати з рахунків, повідомлень про оплату послуг та на стенді «Куток споживача»;
▪️ документи, що підтверджують застосування завищених тарифів та цін (чеки, квитанції, платіжки).
Звернення споживачам необхідно подавати у Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (м. Львів, вул. Вітовського, 18).
Контактний телефон для консультацій: (032)231-76-94 – Сектор контролю за регульованими цінами Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами.