В умовах сьогоднішнього часу можна спостерігати, що будівельні компанії активно здійснюють свою діяльність, будуючи нові об’єкти житлової та комерційної нерухомості. Конкуренція на будівельному ринку така, що будівельні підприємства можуть задовольнити попит найвимогливіших клієнтів. Для активного продажу об’єктів будівництва та ефективного розвитку, будівельним компаніям необхідно рекламувати свою роботу. Необхідно зазначити, що Законом України “Про рекламу” визначено вимоги та базові принципи реклами об’єктів будівництва, будівель та приміщень. Так, згідно із ст.25-1 цього Закону, реклама об’єктів житлового будівництва (у тому числі житлових та нежитлових приміщень) з метою залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) для спорудження таких об’єктів дозволяється лише:
1) за наявності у замовника будівництва права власності або права користування земельною ділянкою, на якій споруджується об’єкт, що рекламується, крім випадків, якщо відповідно до закону виконання будівельних робіт може здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою;
2) за наявності у замовника будівництва права на виконання будівельних робіт на конкретному об’єкті, що рекламується, отриманого відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
3) за наявності у суб’єкта господарювання, що здійснює будівництво об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, ліцензії на провадження господарської діяльності з будівництва відповідних об’єктів;
4) за умови що залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) для спорудження таких об’єктів здійснюється відповідно до Закону України «Про гарантування речових прав на об’єктів нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому».
Така реклама, крім реклами в аудіальних медіа, має містити:
- реквізити документів, визначених цією частиною;
- ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об’єктів, щодо яких набуто право на виконання будівельних робіт після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва);
- адресу веб-сайту замовника будівництва, девелопера будівництва (за наявності), управителя фонду фінансування будівництва (за наявності), на якому розміщена інформація, визначена Законом України “Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому” (у разі продажу житлових приміщень).
Також слід зазначити, що реклама будівель, які мають енергетичний сертифікат, з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності, зазначену у відповідному енергетичному сертифікаті. Реклама об’єктів будівництва з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності, зазначену у проектній документації на будівництво.