Основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, а також зниження рівня їх вживання серед населення визначені Законом України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» від 22 вересня 2005 року № 2899-IV (далі – Закон).
Реклама і стимулювання продажу — це будь-який вид передачі комерційної інформації, рекомендації або дії, метою, результатом або потенційним результатом яких є пряме або опосередковане стимулювання продажу.
Спонсорство — це будь-який вид внеску в подію, захід або окрему особу, що має на меті чи може призвести до стимулювання продажу або споживання тютюнових виробів.
Відповідно до статей 16, 16-1, 16-2 Закону забороняються реклама, стимулювання продажу та спонсорство:
- тютюнових виробів;
- пристроїв для нагрівання тютюну;
- електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин до них.
До заборонених дій належать:
- розміщення інформації про виробників тютюнових виробів як у місцях їх реалізації, так і за межами таких місць;
- розміщення інформації в мережі Інтернет, за винятком: контенту, розміщеного фізичними особами у соціальних мережах; інформації на веб-сайтах виробників або імпортерів за умови попередньої вікової ідентифікації користувача, встановленої Кабінетом Міністрів України.
Таке розміщення дозволено лише щодо пристроїв нагрівання тютюну, електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин до них.
Інші заборони, що стосуються тютюнових виробів, пристроїв для нагрівання тютюну, е-сигарет, заправних контейнерів та рідин до них:
- продаж таких виробів у наборі з іншими товарами або послугами;
- спонсорство телевізійних, радіо-, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм або окремих осіб;
- безоплатна роздача, обмін тютюнових виробів на інші товари, послуги або роботи;
- надання будь-яких бонусів, премій, компенсацій чи повернення коштів при придбанні;
- надання права на участь у грі, лотереї, конкурсі або події за умови придбання чи використання таких виробів;
- розміщення будь-якої інформації про вироби у місцях проведення розважальних заходів, на транспорті та обладнанні;
- надсилання повідомлень, поширення відео- та ігрових матеріалів;
- реклама або продаж нетютюнових виробів чи послуг, що містять згадку або асоціюються з тютюновими брендами;
- фінансування виробниками тютюнових виробів або пристроїв для їх споживання будь-яких заходів, інформаційних кампаній, підтримки діяльності, окремих осіб або груп (зокрема політичних партій, спортсменів, освітніх закладів тощо).
За порушення вимог статей 16, 16-1 чи 16-2 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» передбачена відповідальність – штраф у розмірі 30 000 гривень; за повторне порушення протягом року – штраф у розмірі 50 000 гривень.
У разі виявлення порушень антитютюнового законодавства просимо звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області:
- Адреса: м. Львів, вул. Вітовського, 18
- E-mail: [email protected]
- Телефони для консультацій: (032) 231 76 93; (032) 231 76 94.