gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Що робити якщо порушені права споживача?

Відразу після виявлення факту порушення прав необхідно звернутися до продавця (виробника товару), виконавця робіт чи надавача послуги письмовою заявою про поновлення свого права. Заяву слід підготувати у двох примірниках та вимагати щоб на другому примірнику (вашому) проставили відмітку про отримання заяви (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла заяву, її підписом). До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги (чек, гарантія, паспорт на товар тощо).  У разі відмови у прийнятті заяви суб’єктом господарювання, споживачу необхідно скерувати дане звернення рекомендованим листом через Укрпошту.

Якщо продавець,  виробник, виконавець робіт чи надавач послуг відмовляють у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській  області .

Як правильно оформити звернення

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

  • Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
  • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
  • Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)

У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:

  • підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
  • вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
  • мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
  • перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
  • письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
  • для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

Обов’язково до звернення необхідно додати:

  • копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання товару, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу, найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження;
  • копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо усунення недоліку в товарі, його заміни або повернення коштів та відповідь від нього.

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

  • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
  • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
  • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

Отже, якщо ваші права, як споживача передбачені Законом України «Про захист прав споживачів» порушені, Ви маєте право звернутися до   Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області за адресою: 79011,м.Львів, вул. Д.Вітовського, 18; e-mail: [email protected]

Державні сайти України