Відразу після виявлення факту порушення прав необхідно звернутися до продавця (виробника товару), виконавця робіт чи надавача послуги письмовою заявою про поновлення свого права. Заяву слід підготувати у двох примірниках та вимагати щоб на другому примірнику (вашому) проставили відмітку про отримання заяви (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла заяву, її підписом). До заяви додати копії документів, які підтверджують правомірність вашої вимоги (чек, гарантія, паспорт на товар тощо). У разі відмови у прийнятті заяви суб’єктом господарювання, споживачу необхідно скерувати дане звернення рекомендованим листом через Укрпошту.
Якщо продавець, виробник, виконавець робіт чи надавач послуг відмовляють у задоволенні заяви (скарги), то необхідно звертатись із письмовою заявою про відновлення прав до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області .
Як правильно оформити звернення
Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:
- Кому адресується звернення (наприклад: Начальнику Головного управління, ПІБ керівника)
- Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).
- Вид звернення (заява, скарга або пропозиція)
У звернені повинна бути викладена суть порушеного питання або проблеми:
- підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
- вказати обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
- мета звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
- перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
- письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.
- для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.
Обов’язково до звернення необхідно додати:
- копію розрахункового документу (чек, квитанцію, договір), який засвідчує факт придбання товару, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу, найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження;
- копію заяви до суб’єкта господарювання з вимогами щодо усунення недоліку в товарі, його заміни або повернення коштів та відповідь від нього.
Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:
- письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
- звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
- повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
Отже, якщо ваші права, як споживача передбачені Законом України «Про захист прав споживачів» порушені, Ви маєте право звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області за адресою: 79011,м.Львів, вул. Д.Вітовського, 18; e-mail: [email protected]