gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Споживачам повернено 260,0 тис.грн за результатами проведених заходів контролю за дотриманням держдисципліни цін/ тарифів на житлово-комунальні послуги.

Незважаючи, що з 18.03.2020 року відповідно до п.п.4 п.2 Прикінцевих положень Закону України №530 – ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» установлено, «що на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», у І півріччі 2020 року Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (надалі – ГУ ДПСС у Львівській області) особливу  увагу приділяло питанням дієвого контролю за тарифами на житлово-комунальні послуги, щодо яких державою запроваджено регулювання цін.

В ході проведених у І-му півріччі 2020 року ГУ ДПСС у Львівській області планових та позапланових заходів державного нагляду, на підставі обґрунтованих звернень громадян, з метою захисту  їх законних прав,  порушення державної дисципліни цін встановлено у 100% із перевірених суб’єктів господарювання, що надають житлово-комунальні послуги.

Відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» до підприємств-порушників застосовано адміністративно-господарських санкцій на суму     260,8 тис. грн. та повернуто споживачам – 260,0 тис. грн.

З метою недопущення обрахунку споживачів та для упередження порушень державної дисципліни цін (тарифи)  ГУ ДПСС у Львівській області наголошує на недопущені таких характерних порушень, як :

  • застосування комунальними підприємствами області, що надають та нараховують плату за послуги з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій або послуги з управління багатоквартирним будинком, тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій у розмірах вищих від встановлених рішеннями органів місцевого самоврядування, без укладення з співвласниками будинків відповідних договорів про надання послуг з управління багатоквартирним будинком;
  • включення економічно необгрунтованих витрат при формуванні тарифів з централізованого водопостачання та водовідведення, поводження з побутовими відходами, що призводить до порушення вимог постанов Кабінету Міністрів України від 01.06.2011р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги», від 26.06.2006р. N 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами», тощо.

Крім цього, інформуємо, що відповідно до роз’яснень Міністерства  розвитку громад та територій України, до переходу на нові договори про надання комунальних послуг, що укладатимуться за правилами, визначеними з 1 травня 2019 року Законом України  від 09.11.17 №2189 «Про житлово-комунальні послуги» та відповідно до Типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затверджених постановою КМУ від 05.07.2019 року № 690 (вступила в дію з 13.08.2019), Типових договорів про надання послуги з постачання теплової, затверджених постановою КМУ від 21.08.2019 року № 830 (вступила в дію з 04.09.2019) та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою КМУ від 05.09.2018 року № 712 (вступила в дію з 13.09.2018), продовжують діяти старі договори  про надання комунальних послуг, що укладались за вимогами Закону України від 24.06.2004 року №1875-IV«Про житлово-комунальні послуги», на тих самих умовах та за тими ж тарифами.

Державні сайти України