gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Вимоги до реклами лікарських засобів

В умовах активного розвитку фармацевтичного ринку України  реклама лікарських засобів стає все більш актуальною темою. Неправильно оформлена реклама може призвести не лише до значних штрафів, але й завдати шкоди здоров’ю споживачів такої реклами. На що ж слід звернути особливу увагу?

Згідно зі ст. 21 Закону України “Про рекламу” , реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики/діагностики/лікування/реабілітації повинна містити:

  • об’єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики/діагностики/лікування/реабілітації і здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики/діагностики/лікування/реабілітації;
  • вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;
  • рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією перед застосуванням;
  • текст-попередження такого змісту: “Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я”, що займає не менше 15 % площі (тривалості) всієї реклами.

Розповсюдженим порушенням серед рекламодавців, виробників та замовників реклами є використання в рекламі лікарських засобів та медичних закладів наступних інструментів:

  • зображення та участь в рекламі лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;
  • зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;
  • розміщення спеціальних виявлень подяки, листів або уривків з них із рекомендаціями, розповідей про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
  • зображення і згадки імен популярних людей, героїв кіно-/теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
  • рекомендації або посилання на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги.

Крім вищезазначеного, у рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється розміщення:

  • відомостей, які можуть справляти враження, що за умови застосування лікарського засобу чи медичного виробу консультація з фахівцем не є необхідною;
  • тверджень, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів, медичних виробів та медичних послуг, що рекламуються;
  • тверджень, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу для хвороб, патологічних станів людини та їх самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;
  • посилань на лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;
  • посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації;
  • інформації, що може вводити споживача в оману щодо складу, походження, ефективності, патентної захищеності товару, що рекламується.

Проте, дані положення не поширюються на рекламу лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики/діагностики/лікування/реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також, яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

Наголошуємо, якщо ви натрапили на рекламу, яка не відповідає вказаним вимогам, звертайтеся до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській  області за адресою: м. Львів, проспект В. Чорновола, 59, тел. (032) 231 76 93.

 

Державні сайти України