gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Як вберегти себе від шахрайства щодо надання послуг по ремонту комп’ютерної техніки

За останні 2 місяці до Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області надійшли неодноразові звернення щодо дотримання законодавства про захист прав споживачів на предмет обману споживачів при наданні  послуг з ремонту комп’ютерної техніки у м. Львові.

          Ваша (споживачів таких послуг) безпечність  – у правовій обізнаності.

Слід володіти наступною інформацією. Надання  послуг  з  ремонту радіоелектронної  апаратури (в тому числі комп’ютерної техніки) здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист прав споживачів”, Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313, Інструкцією щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, затвердженою Наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27 серпня 2000 р. № 20.

Згідно вищезазначених законодавчих та нормативних актів перед вибором майстра необхідно наступне:

 

  1. отримати інформацію про форму власності суб’єкта господарювання або прізвище, ім’я та по-батькові фізичної особи – підприємця у якого маєте намір здійснювати ремонт техніки;

 

  1. ознайомитися із цінами на послуги, які надаються даним суб’єкта господарювання або фізичною особою – підприємцем. Послуги надаються відповідно переліку за цінами, затвердженими виконавцем. Ціни на такі послуги не підлягають державному регулюванню;

 

  1. вимагати оформлення замовлення письмовим договором (квитанцією). Пам’ятайте, що згідно вимог пункту 7, статті 1 Закону України “Про захист прав споживачів”, договір — це усний чи письмовий правочин між Вами, як споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, або іншим документом.;

 

  1. у Вашій присутності під  час приймання замовлення визначити перелік несправностей,  які  мають  зовнішні  прояви. Остаточний перелік   складових частин,   блоків,   вузлів   і комплектувальних виробів, необхідних  для виконання  замовлення, який встановлюється  в  процесі  виконання ремонту, узгоджується із замовником;

 

  1. 5. пам’ятайте, що вартість прийнятих  у  ремонт виробів установлюється за погодженням із Вами або на підставі підтвердних документів з урахуванням   терміну експлуатації  і  зазначається  у  договорі (квитанції);

 

  1. при розрахунках   із   Вами, Вам видається другий примірник  договору (копія квитанції за формою N ПО-Р-1, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 N 8 “Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання”, зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.95 за N 389/925. );

 

  1. терміни виконання замовлення  узгоджується  із  Вами і позначаються у договорі (квитанції);

 

  1. у період гарантійного  терміну відремонтованого виробу повторний його ремонт в обсязі замовлення здійснюється безкоштовно за пред’явленням Вами гарантійного документа. Гарантійний термін подовжується на час перебування  виробу  в ремонті;

 

  1. відремонтовані вироби видаються Вам після перевірки у Вашій присутності працездатності виробу в обсязі замовлення;

 

  1. гарантійні терміни на  надані  послуги  визначаються відповідно до чинного законодавства та  нормативних  документів  і позначаються у гарантійному документі. Замовлення повинно видаватися замовнику  з  гарантійним документом, у якому зазначається дата видачі замовлення;

 

  1. у разі заміни під час  ремонту  складових  частин,  блоків, вузлів і комплектувальних   виробів,   які   мають  гарантійні зобов’язання їхнього виготівника,  замовникові видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.

 

  1. під час видавання  замовлення  замовнику  мають   бути повернуті  всі  замінені за його рахунок складові частини,  блоки, вузли і комплектувальні вироби.

Якщо ж ви запідозрили можливе порушення Ваших прав, при цьому володієте інформацію про форму власності суб’єкта господарювання або прізвищем, ім’ям та по-батькові фізичної особи – підприємця, та даними про місце здійснення його діяльності, маєте на руках копію розрахункового документу, у такому випадку правозахисним органом, який відстежує дотримання суб’єктом господарювання  умов виконання замовлення, порушення вищезазначених нормативних актів, є державний орган захисту прав споживачів, що входить до складу Держпродспоживслужби,  створеної у кожній області України.

В іншому випадку, якщо Вас ошукали і Ви потрапили в тенета  шахраїв, які заволоділи майном або майновими правами за допомогою обману або зловживання довірою, в тому числі,  у даній майстерні Вам  не надали жодних документів, які б підтверджували їх право займатися господарською діяльністю, що теж містить  ознаки шахрайства, Вам необхідно  із заявою звернутися у правоохоронні органи, відділення поліції по Вашому району, або по місцю скоєного злочину.

Будьте обачні !

 

Найперше перед вибором надійного майстра, майстерні для ремонту комп’ютерної техніки, за вказаною ними адресою (місця розташування), в обов’язковому порядку переглядайте коментарі –відгуки про них.

Державні сайти України