gov-ua
Головне управління
Держпродспоживслужби у Львівській області

Як вберегти себе від шахрайства щодо надання послуг по ремонту комп’ютерної техніки

Ваша (споживачів таких послуг) безпечність  – у правовій обізнаності.

Слід володіти наступною інформацією. Надання  послуг  з  ремонту радіоелектронної  апаратури(в тому числі компютерної техніки)_ здійснюється  відповідно  до вимог Закону України “Про захист прав споживачів”, Правил   побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994 р. № 313, Інструкцією щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, затвердженою Наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27 серпня 2000 р. № 20.

Згідно вищезазначених законодавчих та нормативних актів необхідно наступне:

  • отримати інформацію про форму власності суб’єкта господарювання або прізвище, ім’я та по-батькові фізичної особи – підприємця у якого маєте намір здійснювати ремонт техніки;
  • ознайомитися із цінами на послуги, які надаються даним суб’єкта господарювання або фізичною особою – підприємцем. Послуги надаються відповідно переліку за цінами, затвердженими виконавцем. Ціни на такі послуги не підлягають державному регулюванню;
  • вимагати оформлення замовлення письмовим договором (квитанцією). Пам’ятайте, що згідно вимог пункту 7, статті 1 Закону України “Про захист прав споживачів”, договір — це усний чи письмовий правочин між Вами, як споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, або іншим документом.;
  • у Вашій присутності під  час приймання замовлення визначити перелік несправностей,  які  мають  зовнішні  прояви. Остаточний перелік   складових частин,   блоків,   вузлів   і комплектувальних виробів, необхідних  для виконання  замовлення, встановлюється  в  процесі  виконання ремонту  й узгоджується із замовником;
  • пам’ятайте, що вартість прийнятих  у  ремонт виробів установлюється за погодженням із Вами або на підставі підтвердних документів з урахуванням   терміну експлуатації  і  зазначається  у  договорі (квитанції);
  • при розрахунках   із   Вами, Вам видається другий примірник  договору (копія квитанції за формою N ПО-Р-1, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 N 8 “Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання”, зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.95 за N 389/925. );
  • терміни виконання замовлення  узгоджується  із  Вами і позначаються у договорі (квитанції);
  • у період гарантійного  терміну відремонтованого виробу повторний його ремонт в обсязі замовлення здійснюється безкоштовно за пред’явленням Вами гарантійного документа. Гарантійний термін подовжується на час перебування  виробу  в ремонті;
  • відремонтовані вироби видаються Вам після перевірки у Вашій присутності працездатності виробу в обсязі замовлення;
  • гарантійні терміни на  надані  послуги  визначаються відповідно до чинного законодавства та  нормативних  документів  і позначаються у гарантійному документі. Замовлення повинно видаватися замовнику  з  гарантійним документом, у якому зазначається дата видачі замовлення;
  • у разі заміни під час  ремонту  складових  частин,  блоків, вузлів   і   комплектувальних   виробів,   які   мають  гарантійні зобов’язання їхнього виготівника,  замовникові видається документ, який засвідчує наявність таких зобов’язань.
  • під час видавання  замовлення  замовнику  мають   бути повернуті  всі  замінені за його рахунок складові частини,  блоки, вузли і комплектувальні вироби.

Якщо ж ви запідозрили можливе порушення Ваших прав, при цьому володієте інформацію про про форму власності суб’єкта господарювання або прізвищем, ім’ям та по-батькові фізичної особи – підприємця, та даними про місце здійснення його діяльності, маєте на руках копію розрахункового документу, у такому випадку правозахисним органом, який відстежує дотримання суб’єктом господарювання  умов виконання замовлення, порушення вищезазначених нормативних актів, є державний орган захисту прав споживачів, що входить до складу Держпродспоживслужби,  створеної у кожній області України.

В іншому випадку, якщо Вас ошукали і Ви потрапили в тенета  шахраїв, які заволоділи майном або майновими правами за допомогою обману або зловживання довірою, Вам необхідно  із заявою звернутися у правоохоронні органи, відділення поліції по Вашому району, або по місцю скоєного злочину.

Державні сайти України