У зв’язку з введенням воєнного стану в Україні, значна кількість будівельних компаній тимчасово призупинила свою діяльність. Наразі спостерігається поступове відновлення їх діяльності, особливо на Заході країни. Разом з тим, розвивається та збільшується рекламний контент об’єктів нерухомості.
Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області звертає увагу рекламодавців (замовників) та розповсюджувачів інформації про об’єкти будівництва з метою їх продажу на те, що реклама об’єкта будівництва буде вважатися законною лише тоді, коли у замовника будівництва в наявності є:
- документ на право власності або користування земельною ділянкою, на якій споруджується об’єкт, що рекламується;
- документ, який підтверджує право на виконання будівельних робіт на конкретному об’єкті, що рекламується, отриманого відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва відповідних об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками;
- необхідні дозвільні документи, що підтверджують залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у тому числі в управління) для спорудження таких об’єктів здійснюється відповідно до Закону України “Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому”.
Така реклама відповідно до ч.1 ст.25-1 Закону України «Про рекламу», крім реклами на радіо, має містити:
- реквізити вищевказаних документів;
- ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об’єктів, щодо яких набуто право на виконання будівельних робіт після запровадження Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва);
- адресу веб-сайту замовника будівництва, девелопера будівництва (за наявності), управителя фонду фінансування будівництва (за наявності), на якому розміщена інформація, визначена Законом України“Про гарантування речових прав на об’єкти нерухомого майна, які будуть споруджені в майбутньому” (у разі продажу житлових приміщень).
Крім цього, реклама будівель, які мають енергетичний сертифікат, з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності зазначену у відповідному енергетичному сертифікаті.
Реклама об’єктів будівництва з метою їх продажу або найму (оренди) має містити інформацію про клас енергетичної ефективності, зазначену у проектній документації на будівництво.
Для запобігання визнання реклами недобросовісною, необхідно бути точним у формулюваннях та на підтвердження кожного висловлювання мати відповідний документ. Наприклад, для зазначення в рекламі тексту: «найнижчі ціни на квартири в м. Львові» – необхідно мати висновок на підставі маркетингового дослідження проведеного іншим підприємством, або офіційні дані органу державної влади чи місцевого самоврядування про рівень цін на квартири в місті.
Разом з тим інформуємо, що ст.27 Закону України «Про рекламу» передбачена відповідальність за недотримання вимог законодавства про рекламу».